Blog Layout

Landsforsamlingen 2023

Norges Gründerforening holdt sin årlige landsforsamling 16. februar. Det ble et godt møte hvor styreleder Dag Swanstrøm kunne legge frem årsberetningen for et aktivt år for foreningen i 2022.

Den saken det har blitt jobbet mest med siste året er saken om Ramme Gård som var oppe til behandling i Norges Høyesterett. Der var Norges Gründerforening en partsmedhjelper. Dette var en svært viktig prinsipiell sak for alle våre medlemmer. Dessverre ble det tap for vårt medlem Petter Olsen - årsaken til at vi engasjerte oss - men saken medførte likefult at gründere i fremtiden blir skjermet for å måtte levere et årlig avkastningskrav på 6,4% og at man kanskje måtte oppleve å få en etterkontroll etter 10 år hvor en må tilbakebetale mva. hvis ikke bedriften hadde lønnsomhet i disse årene.

Nytt styre ble også valgt på landsforsamlingen. Det nye styret består av:

Dag Swanstrøm, styreleder

Ulf Isak Leirstein, nestleder
Marius Fredriksen, styremedlem

Tom Ivar Brate, styremedlem

Carl B. Torstensen, styremedlem

Eivind Skare, styremedlem

Kathrine P. Iversen, 1. varamedlem

Frode Borge, 2. varamedlem

Hva synes du? Ta kontakt med oss

Contact Us

Av Ulf Leirstein 27 Nov, 2023
Gründerseminaret 2023 gjennomført 23. november 2023 på Oslo Kongressenter
Av Ulf Leirstein 31 Oct, 2023
Velkommen til Gründerseminaret 2023 den 23. november!
Vis mer